March 24, 2007

de ploaie


a plouat mult zilele trecute.asta stiti.nu stiti,insa,ca mie mi-a placut.serios! mi-a placut pentru ca tocmai vazusem "les parapuies de cherbourg" si tocmai mi se facuse dor de cizmele mele de cauciuc si pentru ca tocmai imi mirosise a primavara. mi-a facut placere sa vad cum aleea din fata blocului se innegreste de la apa,cum mugurii castanilor picura intruna,cum pe geamurile mari de la living se scurge apa in forma de animalute.

ma tot uitam la "animalutele" alea si mi-am amintit de o alta ploaie,de la munte,de acum doi ani. de o mansarda.si dupa,de alifantis.

mi-am turnat niste vin rosu si m-am asezat turceste in fotoliu ca sa vad mai bine cum canta si sa aud mai bine cum se scruge apa pe sticla.vinul sau alifantis,nu stiu cine a fost de vina pentru vrejurile de amintiri care s-au catarat pe mine aproape instantaneu.mi-am amintit,printre altele,de un vis.cel mai ciudat vis al meu.ever!

corpul meu,in oglinda,era alcatuit din piese de puzzle.piesele erau mici,dar daca ma apropiam de oglinda,puteam deslusi fiecare imagine.pisele nu se legau asa cum ar trebui.alandala cum erau prinse,puteau alcatui,totusi,o poveste. astfel,in piesele de pe piept,erau niste vecini de-ai mei de la tara pe care nu i-am mai vazut de o mie de ani.cativa dintre ei nici nu mai traiesc.pe maini erau multi necunoscuti.unele piese erau,de fapt,poze in care apaream si eu.una dintre ele era datata:30/05/2016.si palmele erau facute tot din fotografii.unele erau asa de vechi,incat nu se mai distingeau persoanele de acolo.l-am recunoscut pe tata intr-una din ele,pe victor si pe monica,o prietena din copilarie.

am reusit,apoi,sa imi vad talpile."calcam" prin curtea scolii,prin cismigiu,pe mucuri de tigara fumate in graba,apoi pe niste petale de trandafir galben,pe coji de alune de padure,pe muguri de tuia....fiecare piesa,pe masura ce o vedeam,mirosea puternic a bucurie,a tristete,a verde,a edith piaf,a acasa.

visul s-a terminat in momntul in care am inceput sa tremur.statusem goala,in fata oglinzii,in "camera de la mijloc",la tara,unde era frrrig. m-am trezit tot tremurand.

puzzle-ul nu are nicio legatura cu vinul rosu sau cu ploaia,asa cum sfarsitul acestui post nu re legatura cu ce am povestit mai sus.
arivederci,roma!

No comments:

Realitati paralele

Am recitit azi o parte din textele pe care le-am scris de-a lungul anilor pe blogul asta, apoi cateva comentarii si m-a cuprins o neliniste ...